21 september 2011

Städa eller läsa?


32 minuter på mig, tid som är över helt plötsligt, min egna tid - totalt hjärnsläpp. Städa eller läsa, städa eller läsa? Hmm Luther på axeln och mitt överjag i toppform - städa såklart. Eller hur!!! Nä nä, det blir läsning, jag köpte en ny bok av fantastiska Joyce Carol Oates idag. Visst jag har inte läst ut The Imperfectionists ännu men när jag läste baksidan på Oates Little bird of Heaven så föll jag direkt. Nån som vet? Bra, sträckläsning eller bara ok? Och en till fråga, har nån av er läst Blonde, gillat den? Värd att läsa?


Fina fina Bookbinders design får mig alltid att stanna till och ångra mig. Ångra lite att jag numera bara har kalendern i iphonen, superpraktiskt absolut men åh vad fint med tygklädda små almanackor. Med ton i ton nyanser, klädda askar och underbara album. Långsiktig plan i livet - egna fotoalbum till barnen varje år i olika toner, givetvis matchande tyger. Oj oj, var var jag, städa eller läsa, stä...Just det, nu läser jag, album sen!



8 kommentarer:

  1. Bra val. Ja Bookbinders, suck, som tyvärr eller kanske tack och lov finns i vår närmaste galleria, där jag ibland spenderar alldeles för mycket, mest till vänner (varför gör jag det och inte till mig själv frågar jag mig).
    Har inte läst vare sig Little bird eller Blonde, de får upp på min to-read.
    hej från Katarina

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder fr Bookbinders.
    Jag har läst Blonde och den är helt ljuvlig, bland mina topp-tre! Jag sträckläste. Läs!

    SvaraRadera
  3. Läsa så klart. Städa är överskattat :-)) Men faktiskt så ska jag städa i morgon. Det var ett tag sedan nu..... Har inte läst någon av böckerna du nämner. Just nu är det mest trädgårdsböcker som gäller. Älskar fina inbundna böcker av olika slag. Papperskalender är ett måste för mig. Men efter att ha varit filofax trogen i över 20 år, skaffade jag mig en moleskin alldeles nyss. Det är den första kalender jag hittat som inte har ränder, tider eller annat bjäfs i vägen på sidorna :-))) Som jag har letat....

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  4. Joyce Carol Oates är en av mina favoriter, när hon och jag är samstämmiga. Ibland bara slukar jag, ibland måste jag lägga ifrån mig. Det blir bara för mycket av hennes teman och mörker. Jag har läst en hel del av henne. Blonde är fantastisk - läs omedelbart. Och Bookbinders. Håhåjaja. Så fint. Alltid. Liksom din blogg. En av mina favoriter den med!

    SvaraRadera
  5. Tack alla snälla för fina ord och tips, Blonde beställs idag, lite i smyg kanske. för många böcker har vi ; )

    Och tack fina W för dina ord, kan behövas när höststart känts tung och inspiration långt borta!

    SvaraRadera
  6. Jag fastnar också alltid vid Bookbinders design och det gjorde jag även nu vid dina bilder! :)

    SvaraRadera
  7. Vackra album och anteckningsböcker kan man inte få för många av, och Blonde bara måste du läsa! Varning för sträckläsning ;)

    SvaraRadera
  8. haha, ja det är ett dilemma det där med hur man ska förvalta de där små stunderna.

    Blonde har jag liggande oöppnad här hemma, ser att den fått fina recensioner av andra så man kanske borde rota fram den. Det kanske tom. är så att man kommer i lite läs-flow om man sätter igång. Efter en riktigt bra bok blir man ju sugen på att läsa mer tycker jag.

    SvaraRadera