27 september 2011

I min budoir


Ibland, när handväskan används som garage, när min minimala egna hylla i badrummet belamras av Tom o Jerry tandborstar och Bamse tandkräm, när sovrummet tas över av små söta monster då svävar jag iväg. Iväg till något som kanske inte riktigt är jag men som fungerar som en motsats till matos och beyblades. Till en utopisk plats där lugn råder, där allt andas nirvana och inget är bråttom.

Jag tror det började med lampan, den utomjordiskt söta Baklava lampan från Classon Koivisto Rune, bara namnet!! En modern lampa, rak och stram fot som avslutas med det ljuvligaste fluff i en underbar nyans när lampan är tänd. Men var skulle vi ha den? På mitt sminkbord, i elegant 50-tals teak, som jag absolut inte har, men tänk om...

Jag ser det framför mig, det smäckra bordet, med en underbar tapet från Nina Campbell i bakgrunden - toner i himmelsblått, lindgrönt och skiraste rosa, birdcage walk eller perroquet 01, och på bordet ett smyckesskrin från Svenskt Tenn med det underbara mönstret Aristidia präntat i skinnet. Och så underbara ranunkler i en favoritvasen kotte av Carina Seth Andersson, i en fantastisk glasskimrande grön ton. Bara att ta på sig svandunstofflorna och sväva fram, sväva fram och hoppa elegant över gamla köttbullsrester på golvet. Det ni!


Första dagen på jobbet var tiptop, kul att komma igång och vilka roliga, snälla människor det finns - alla på mitt arbete! Philip hade det bra på dagis, jag kom iväg i tid för hämtning och storkillarna var glada, det börjar bra!



3 kommentarer:

  1. Härlig vardagsbeskrivning! Jag vill också ha ett rum att fly till.
    Snygga saker du drömmer om. Kottevasen känns mer realistisk dock än tofflorna .
    Var tusan hittar man dom?

    Lycka till med vardagspusslet resten av veckan!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Tofflorna är från Victoria's secrets, och visst känns dom långt borta?!
    kram Malin

    SvaraRadera
  3. Ohh.... drömmar, ljuva drömmar..... Här drömmer jag om städade garderober..... så att kläderna man egentligen använder får plats i garderoben.... å inte behöver ligga på kistan bredvid :-)))) Skulle så gärna vilja ha plats för att plocka undan vintergrejerna när det är sommar och vice versa. Men, men... Som det är nu är det ett mirakel om jag hittar något överhuvudtaget haha.... Näe... inser att jag måste ta tag i det hela.

    Tror jag drömmer bort mig lite i dina spår först... svävar iväg på svandunstofflorna.... men här skuttar jag över dammråttor istället för köttbullsrester... :-))

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera