15 september 2011

Kartor och kuddar


Vilken bra onsdag det blev igår! Började sisådär med sorglig lämning av Philip, den här veckan har varit tuff på dagis. In till stan för lunch med M, såå mysigt att ses och en massa bra prat. Sen kik på stan, nån i familjen fyller jämnt snart... Och bäst av allt Philip var glad på dagis och lekte! Helt plötsligt blir ju världen ljusare, himlen mer blå och livet toppen.


Köpte den där kudden som jag sneglat på länge, med kartmönster över New York från Åhlens, till Ludde. Han undrade när vi kunde åka dit! Det vore verkligen fantastiskt, jag och S älskar NY - vi förlovade oss där för lääänge sen. Världens bästa förlovning med överraskning och tio dagar i en otrolig stad som har allt, klart vi ska dit igen och igen. Barnen kommer absolut älska stan också, man kan verkligen göra allt eller bara hänga i parken, bäst.


Vi har världens bästa grannar som överraskade mig rejält häromdagen. Vid hemkomst så stod en fantastisk ros, New Dawn utanför dörren. Vilket jättefint tack för min lilla insats i helgen när stackars J skadat sitt huvud och blodet flödade. Ner i rabatten meddetsamma och Philip spanade ivrigt efter mer hallon, jag är ju bra sugen på att ta över hela rabatten och plantera massor av solälskande blommor...Men jag är under stränga order från familjen att inte röra bären så jag bidar min tid!


Nu in till storstaden igen för lunch med S, nyfixade naglar med höstfärg från fina Essie - Wicked. Känns som en bra dag igen, och den toppas ikväll när jag ska iväg och träffa massa fina från AT-läkar tiden, kul.


Må så gott alla och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar