1 mars 2011

Guldkorn


Vi bor så himla bra! Det är litet och personligt, bara 12 bungalower och alla inredda i vackra färger med små personliga saker i thaistil. Utanför dörren så väntar dagbädd och hängmattan, med utsikt mot havet, och så alla vackra blommor. Så fort jag öppnar dörren på morgonen så strömmar lukterna emot mig och så den fantastiska fuktiga värmen - passar mig utmärkt förutom att håret blir gigantiskt.


Poolen är liten och sval, med en oslagbar utsikt över havet, vart man än går på hotellet så syns vattnet och vi njuter varje måltid - barnen älskar att sitta på thaikuddar på golvet och äta, Philip hälsar glatt på alla.


Jag har nu hunnit igenom tre böcker! Kate Mortons The forgotten garden var ju såklart helt underbar, lite seg första hundra sidorna men sen - tänk att kunna skriva så, tänk att kunna få läsa en massa litteraturhistoria och sen sitta och skriva böcker, måste vara magiskt. Det finns ett bibliotek här med böcker så jag lånade nästa om några romerska soldater som flydde från den persiske shahen och tog sig till Kina, Drakarnas emperium, skriven av en italiensk professor - Valerio Massimo Manfredi, riktigt bra, läs den.


Fina killarna och jag var ikväll iväg på restaurang längre bort på stranden, vi satt som på en liten balkong ut mot havet och kunde kika på eldakrobatkillen, så duktig som svingade elden i luften. Två fina somnade högt upp under palmerna och bars hem sen utan att vakna, så söta. Nu myser vi på altanen, fortfarande 28 grader varmt, klockan är 22, mörkt omkring oss och helt vindstilla, vilken lycka!

Kram alla

2 kommentarer:

  1. Hej där, vilford och jag tittar på era fina bilder! Ser härligt ut. Avundsjuka på hopp i poooool. Sportlov här hemma så vilford e hyfsat nöjd ändå ;)

    Fortsätt njut av ledigheten nu så ser vi fram mot lek och prom snart!

    Kramar!
    /Malin och Vilford

    SvaraRadera
  2. Marie Hultström1 mars 2011 kl. 22:42

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera