1 februari 2011

I sovrumsfönstret



Jag älskar böcker och imorse slog det mig att jag har en härlig hög i sovrumsfönstret. Inte fixat eller stylat utan sånt som lästs och sen hamnat där. En blandning av allt, precis som jag är och vad jag gillar. Jag har svårt att förstå hur en del kan säga att de gillar bara biografier eller bara kartböcker ( jodå dom finns ). Det är ju blandningen, att få hoppa in i olika världar för ett tag som lockar. 

Sen så är ju planen att ha böcker i varje rum, något jag velat ha ändå sedan jag var liten. Jag är på god väg, men det får ske lite i det tysta, alla är inte med på det ännu...


Böckerna på bilden:

Alan Spence, Det rena landet
Richard Yates, Revolutionary road
L.J Smith, Vampire diaries, Part one and two
Patrick Rothfuss, The name of the wind
Åsa Linderborg, Mig äger ingen
Carl-Henning Wijkmark, Stundande natten
Mara Lee, Ladies
Carlos Ruiz Zafón, Ängelns lek

3 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren inne hos mig så att jag fann min väg hit. Jag gillar vad jag ser och återkommer garanterat. Visst är det en tjusning med en blandad bokhög. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Hej Malin, måste få tipsa om en bra bok: En dag av David Nicholls. Tror att du, som jag, kommer att gilla den. Kram

    SvaraRadera
  3. Var är bilden på mig undrar jag? ;)

    SvaraRadera