2 februari 2011

I mitt huvud just nu

Hjälp vad nätter kan bli långa ibland. Fina Phille stökade runt inatt och jag var uppe, jag hann tänka en hel del. Absolut inga djupsinnigheter men öppna spisen måste nog rivas när vi gör om köket, altanen byggas om och jag måste nog ha ett vitt golv någonstans i huset...  Tills dess så kom jag på mindre ljusglimtar som förmodligen är något lättare att åstadkomma och framförallt gör mig piggare.




Jag har redan en brevpress i glas men man kan aldrig ha för många. Jag älskar John Derians saker, kan inte välja, vill inte välja men den i korall ligger bra till, i badrummet till den gråvita carraramarmorn, gaah. Hans butik i New York är fantastisk, se här.

Sen tror jag att jag skulle må så bra av en morgonrock från Vera Velour, jag använder inte morgonrock men av nån anledning när jag är trött brukar jag fantisera om den korta glamourmodellen i turkost. Jag är helt övertygad om att jag skulle bli pigg direkt.

Om inte det hjälper så doftljus från Diptyque och underbara parfymen Gypsy water från Byredo, det är ju fantastiskt med en svensk parfymör, och den doftar som inget annat, länge.

Älskar fågelskulpturer och finaste just nu House Bird av Eames som skulle passa så bra hos oss och så till sist - för nu - den sagolikt vackra brickan Classic tray gjord av Girard på 60-talet, se här. Jag tänker mig den i mitt (blivande) kritvita kök lutad mot stänkskyddet i carraramarmor, redo att servera frukost med, längtar.

Nu ska jag pälsa på min lilla sjuka älskling, bädda ner honom i vagnen och gå ut en liten kortis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar