29 augusti 2011

Välkommen till vardagen


Förra veckan svepte förbi när jag inledde inskolning på dagis. 9-15 tisdag till fredag, leksaker, lunch, blöjor och glada barn, puh! Efter det fotboll i kvadrat med träningar och bortamatcher, och så söndagkväll med lätt gnagande oro för dagens äventyr. Att säga hejdå till Philip för första gången på dagis. Ja inte var det roligt, hans skrik hördes lååångt bort. Så trettio minuter senare hämtade jag och undrar hur det här ska gå?



Så nu har vi handlat blommor, förberett inför morgondagen när jag fyller år och jag har pussat honom riktigt mycket för snart väntar jobb och andra tider. Andra tider när pussar får vänta och kvällarna blir mörka fort. Men först mer sommar och sol och fy sjutton vad bra Revolutionary Road är, ett absolut läsmåste för alla. Med ett otroligt vackert språk, långsamt stegrande spänning och så insiktsfull i det mänskliga psyket, i människors relationer att den måste upplevas. En stor favorit.



5 kommentarer:

  1. Visst är det en alldeles fantastisk bok! Jag uppslukades av den i våras. Hoppas på lite färre tårar framöver!

    SvaraRadera
  2. Vilka små söta skor! Vad är det för märke? vill också ha!

    Vet du vad. Om några dagar eller en vecka så kommer han att älska dagis och har inte tid att säja hejdå när du går. För han har redan börjat leka innan du lämnar dörren!

    Tro mig det kommer bli jätte bra!
    kram CC

    SvaraRadera
  3. Jag skriver som CC, vilka otroligt söta skor han har!

    Jag minns hur jobbigt det där dagarna var, men det går fort över. Snart blir han arg då du kommer och hämtar och vill fortsätta att leka :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är kämpigt innan barn och deras föräldrar kommer in i vardagen. Kämpa på . Vardagar har vi ju mest av och det gäller att förgylla dem med det lilla , små saker som gör att vi orkar med ekorrhjulet.
    På fredag när jag har lite ledigt tänkte jag faktiskt ta en tur till Zetas eller Ulriksdal.
    Vi kanske ses!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Först, tack snälla för alla peppande kommentarer, kan behövas! Vad gäller skorna så är dom Oskars gamla, från Superfit, jag och Philip älskar dom. Och vad trevligt det låter med lite Zetas el Ulriksdal, jag är nog bänkad på dagis på fredag men vad roligt det hade varit att ses!

    SvaraRadera