19 juni 2011

Söndagshäng




Igår kväll kom den upp, hängmattan. Den stora, mjuka och absolut liggvänliga. Den som killarna gungar i och den som vi läser böcker i ljumma sommarkvällar under filt. Fy vad jag har längtat, och hade jag möjlighet skulle jag ha flera och helst hängandes under träd, men vi har inga träd som passar så vi njuter utan.


Idag söndag och Oskar ska iväg på sitt andra bowlingkalas, gårdagens var mycket lyckat med flera spärrar och pannkakor. Regnet öser ner och vi planerar att bara vara tillsammans. Lite tankar kring ommöblering av rummen till sommaren, Oskar får större, Philip tar över hans och Ludvig ska absolut få lådor till sitt enorma skrivbord, kanske små soffor som dom kan sitta i med kompisar?


Fick ett fint boktips av svägerska - Alexander, Ödets son av Valerio Massimo Manfredi. Läste ut den i veckan och ska fortsätta snart med del 2 och 3, återkommer då med vad jag tyckte. Imorse start avTrue Grit, äntligen, med världens vackraste introduktion av fantastiska Donna Tartt. Det är en kärleksförklaring som fint sveper med oss in i boken och jag njuter redan på sidan 25, bådar väldigt gott!


1 kommentar:

  1. Äntligen premiär gunget.Vilken härlig hängmatta , rymmer ju nästan hela familjen!

    Keep Swinging!

    SvaraRadera