24 juni 2011

Glad Midsommar!



Jag hoppas vädret håller sig någorlunda regnfritt för vi laddar för dans kring midsommarstång med alla kompisar (nåja titta på) vid badet, bullar och saft på picknickfilten vid stranden och sen hem till K och D för mysigt jättekaos med femkamp, sill och potatis, grillning och minst 30 barn som kör för fullt. Vilken härlig dag! Vad ska ni göra?


I regnkaoset som varit slog mina elva pioner ut. Lite jobbigt att från köksfönstret se regndropparna piska blommorna som elegant lägger sig ner. Inte lika elegant ramlar dom rosavita bladen av och smetas mot gången, hu! Jag kör en räddningsaktion och tar in så många jag kan, men vill inte sluta hoppas att solen kommer tillbaka så några måste ju lämnas kvar så bilden kan tas. Den där bilden jag väntat på halva året, den där när framsidan är som vackrast för den vill jag ju ha jämt här på bloggen, att minnas doften och känslan när allt står i blom. Kan vara bra att ha i februari.


Givetvis blommar rosen Eglantyne nu också och inte gillar den ösregn så in med den också. Oj vad den doftar, som ett litet kungarike av parfym! Nu mera fix innan allt drar igång.


Glad Midsommar!



2 kommentarer:

  1. Pioner är sköra när regnet faller.
    Glad midsommar på dig med :)

    SvaraRadera
  2. Dessa ljuvliga pioner. Så vackra. Oavsett väder - ha en riktigt fin dag!

    SvaraRadera