1 juni 2011

Hallå där!



Det är väldigt sällan jag hittar kläder jag gillar. Jag har en schizofren garderob (har nog sagt detta tidigare!) och försöker få ihop jobb på sjukhus där vi alla går i vit pyjamas, tre föräldraledigheter senaste 8 åren och så lite roliga middagar då och då. Mao en kombination av sandlådekläder och partyutstyrsel, inte den bästa, tro mig.

Jag vet ju att märket Scotch and Soda finns och att dom har fina barnkläder - Scotch Shrunk har vi köpt till våra killar ibland och visst har jag koll på Maison Scotch chinos, men inte att dom har såå mycket fina kläder. Jag kan lätt köpa en vår/sommar garderob där i år, och visst är deras flipflops fantastiska! Så nu halar jag fram plånkan och snart är jag nog nästan rumsren, kram!


1 kommentar:

  1. Jag håller med dig om att kläder numera är ett ganska svårt och tråkigt kapitel. Som livet ser ut nu räcker inte tiden till att gå på dagliga shoppingturer.Jag vet vad jag tycker om men orkar inte ge mig ut i butikerna . Mycket roligare då är det med trädgårsbutiker och inredningsbutiker.

    Kanske ett ålderstecken det här med kläder?
    Har heller inget jobb som kräver det lilla extra då jag vistas bland barn om dagarna.

    Min sambo har också vit pyjamas på sig om dagarna , resten av tiden underställ då all ledig tid vintertid tillbringas på skridskor !
    Och om sommaren zip off shorts då det vandras i alperna.

    Alltså kan jag inte skryta om oss som en välklädd familj!

    Tack för tips på lite nya sommar kläder , som vi alla behöver!

    Kram Carina

    SvaraRadera