11 juni 2011

Sommarmorgon





Godmorgon! Vi vaknade tidigt av ett illvrål, en geting hade letat sig in och stuckit Ludvig. Stackarn, handen svullen och nu på kylning. Tur att saft och Star Wars spel hjälper.


Igår var jag och Philip i storstaden för lunch med S, något nervös var jag med tanke på förra fiaskot med skrik i timvis och en upp och ner son. Men det gick galant, hann äta nästan en hel sallad och Philip var glad. Min plan var att köpa några sommartröjor till mig, blev istället fin röd tröja från Minirodini och mockasiner till Philip - som åkte på genast. Och så byxorna, ni vet dom som jag visat tidigare från Maison Scotch, nu är dom mina, satt som en smäck. Fast finast av allt var ju knapparna - små söta maskrosor. Världens snyggaste väska hängde mitt framför mig plötsligt, oj vad tjusig, från Whyred, tål att funderas på.


Toppendagen fortsatte med fika/lek och middag hos gamla dagiskompisar till killarna, såå roligt att ses. Väl hemma vid elva på kvällen så insåg jag att mina nycklar hade tappats och att vi var utelåsta, spännande. Så nu iväg mot barnens skolgård där dom nog tappades igår, kanske....


1 kommentar:

  1. Vad mysigt med en dag på stan! Väskan är ursnygg, påminner om min flätade näverskål ;)

    SvaraRadera