17 juni 2011

Slut och början



Philip och jag äter parmesanost och summerar dagen. Tio minuter innan avslutning imorse så började regnet ösa ner och fortsatte, ja faktiskt hela dagen. Men vilken fantastisk dag, massor av sång och dans, tårar, jordgubbar och skratt - toppenavslutning. Sen hem med kompisar här, mera lek och det gick att få i sig mer bullar, så bra. Nu förberedelse för matlagning med italienska toner och rött vin, sen filmen Göta Kanal tätt hoptryckta i soffan tillsammans. Jag behöver väl inte säga att det är ettan, dom andra går inte att se!





Javisst ja, jag har ju glömt att berätta, mina nycklar hittades på skolgården av snäll personal, vilken tur!


 Må så gott och ha en skön fredag!

3 kommentarer:

  1. Det ligger sådan härlig spänning och förväntan i luften när sommarlovet är på gång. Vad fina killarna var!

    Och tack snälla du för den fina kommentaren :)

    SvaraRadera
  2. Känner nog igen en avslutningskrans från första dagiset när jag ser en... Alva fick sin i onsdags och det var så fint. Tankarna kom ikapp mig en stund in i sången och när Marie höll tal så kunde jag inte hålla tårarna i styr längre. Kan inte fatta att den fasen är över nu, har lite svårt att förlika mig med tanken på att bara ha stora barn... För nu är dom det, inga tvivel. Inför dagens efterlängtade besök på Grönan snackas det bara om kvastar, twistar o minsann även fritt fall, fast där blir det mini-varianten, tack o lov. Vi ses snart o jag längtar...

    SvaraRadera
  3. Åh , jag önskade att jag också var barn och nu fick börja mitt oändliga sommarlov! Fina killar du har, och lycka till med helgens gung i mattan .

    Visst är det så att vi mammor också är värda allt gung vi kan få !

    Kram Carina

    SvaraRadera