15 juni 2011

Humlesurr




Jag kan förlora mig i vallmons inre. I det purpurlila mörkret omgivet av dom silkeslena vita vingarna, som ett underverk i min trädgård. Nu är det nästan som finast på framsidan, pionerna börjar slå ut samtidigt som lupinerna blommar och ståtliga fingerborgsblommorna vajar i vinden. Dom små klockorna skiftar från mörkrosa till gulvitt med näpna små fläckar i mitten. Och så surret, surret av humlorna i gullregnet, i vallmon och långt inne i digitalisen bo.



Jag betraktar och njuter, dagliljornas blad sträcker på sig, stenkyndeln är såå långsam - den ska ju blomma i lila nu. Tålamod...I år kanske blåklockorna tar sig? Dom ska ju vara så lätta, men inte hos mig, men nu reser dom sig i alla fall så jag hoppas. Framsidans rabatter börjar nu få det där lite stökiga, oordnade uttrycket som jag velat fånga - härligt.







3 kommentarer:

  1. Det känns som jag har varit inne här förut men tappat bort dig och nu hittat dig igen. Så nu gäller det att l'änka fort ;)

    Så vackra blommor!!!!!! Jag förstår att du förlorar dig i just den vallmon.

    LiseLotte

    SvaraRadera
  2. Så fantastiskt fint Mallan (och fina S)! Jag vet hur mycket tanke, jobb, kärlek o omsorg som plöjts ner i den där jorden och se - det syns verkligen! Kan inte vänta på att komma igång med min egna lilla plätt av jorden i Skåne. Listan på "vill ha" växer sig allt längre... och trädgårdsboksinköpen blir tätare och tätare. Lita på att jag kommer att fråga dig om råd också. KRAM!

    SvaraRadera
  3. Än en gång säger jag bara , duktiga du som fått till det så fint i din trädgård!
    Blir riktigt imponerad över din ork med 3 små killar.

    Jo, Tasteline matkassen fungerar riktigt bra. Gott och varierat . Kanske får jag ibland komplettera med vissa råvaror då vi har 4 hungriga tonåringar hemma ibland.

    Ha det så gott / Carina

    SvaraRadera