2 december 2011

I ett rosa skimmer


Mitt i nattjoursveckan, i det trista gråa novembermörkret så smög december in och gjorde en storartad entré. Underbar gårdagkväll med blommor, champagne och fantastisk mat på le Rouge. Med glad Philip som sov borta för första gången tillsammans med storebröder och med fin S som trevligt sällskap så kunde det ju inte bli annat än toppen.


Så lite trötta idag, jag och Philip som nu är hemma, laddar vi för fredagkväll och sista nattjobbet för mig den här veckan. Finaste Gardens Illustrated landade i brevlådan igår med underbara julrosen på framsidan, längtar tills våra tittar fram bland snö och vårsol, med rosaröda fräknar på isvita kronblad.



Ha en skön fredag!




3 kommentarer:

  1. Grattis till en superkväll på Le Rouge! Dit vill jag också gå någon gång .
    jag har varit hemma i magsjuketräsket den här veckan. Idag fick jag permis och gav mig ut på egen hand till Bergianska. Så himla skönt och rofyllt att strosa runt och äta en lunch tillsammans med alla tanter som fanns där!

    Jag såg ingen julros som din . Vi håller tummarna att den blir lika vacker som på omslaget.

    Johannes Brost och Sif Ruud minns jag som lärde oss allt om stjärnbilderna i den julkalendern.

    Fin fortsatt fredag på dig!

    SvaraRadera
  2. Oj,,,,,dedär ser superfint ut :)
    å missa nu inte,,,


    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    De e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Sån trevlig trip :-))) Såna behöver man emellanåt. Sist jag och maken var i STH försökte vi få bord på Le Rouge. Men det var fullt. Vi får prova nästa gång helt enkelt. Mmmmm.. det var en fröjd att få senaste GI i brevlådan. Det är något så helt speciellt med julrosor. Man vill bara ha ett hav. Av alla möjliga sorter och färger.

    Underbar bild på blommorna överst!!

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera