30 juni 2011

Det där med kaffe




Jag är absolut inte kinkig när det kommer till kaffe. Pulver, press, nespresso, kokkaffe - you name it allt funkar. Kanske är det så efter alla år på sjukhuset där man är glad att det finns överhuvudtaget? Fast nu ska jag ju inte göra mig bättre än vad jag är, det är lite känsligt om det inte finns mjölk...Lite grinig var jag nog den där natten på akuten när mjölken var slut; jag hade jobbat tio timmar och hade åtta kvar. Beskt var ordet!


Så hemma hos oss kan vi bjuda på lite av varje, äldst men snyggast är absolut espressokannan. Så fin med kanterna och det svarta handtaget. Gillar gör jag även tidningen Style by, hänger inte med på hälften vilket gör det extra roligt och så lär jag mig nåt nytt. Tycker nog mest om deras olika intervjuer och att jag kan återkomma och hitta nya grejor. Nu mot storstaden för just det - kaffekoppsinköp! Hoppas ni har det skönt i sommarvärmen?!



3 kommentarer:

  1. Det bara går inte att dricka kaffe utan mjölk!
    Kan förstå din bitterhet när mjölken var slut på jobbet.
    Nya koppar är alltid trevligt , hoppas du hittar dina favoriter och sen rapporterar till oss andra som just nu har kopp förbud .

    God shoppinglycka i efterskott!

    SvaraRadera
  2. Får jag inte mitt 9-kaffe med en skvätt mjölk bits jag - hårt. Knark jag vet, men gott sådant.

    SvaraRadera
  3. Jag dricker inte kaffe. Men jag älskar lukten av den. och allt runt om kring,hihi..

    ÅÅÅ vad din blogg är fin.
    Jag håller på och myser runt i dina tidgare inlägg nu.


    kram CC

    SvaraRadera