5 januari 2012

Hej då julen!


Nu är julsakerna undanplockade och det knep lite i hjärtat när julgranen i glas fick vila i kartongen igen. Helt magisk gran, med små fina detaljer som barnen älskar att titta och fundera kring. I år fick den stå högt upp, lite osäkert med Philips våldsamma kärlek som slår till när som helst! Från självaste Murano i Venedig, ön som ägnat sig åt glas sedan århundranden och som jag så gärna vill åka tillbaka till, ni vet jag och Venedig!


Julklappstips till nästa år eller finfin present, mjukaste kaschmirtröjor till fantastiskt resonliga priser från Softgoat. Jag köpte och vips, två dagar senare dök paketet upp med alldeles otroligt mjuk tröja utan ullkli, tyvärr inte till mig....Imorgon trettondagsafton och jag börjar jobba igen, men lite helgkänsla blir det när vi skyndar till Uppsala för middag med vänner direkt från jobbet. Så håll tummarna för att kräksjukan håller sig borta från akuten imorn, och så hoppas jag ju såklart att ni får en skön helg allihop!


3 kommentarer:

  1. Oj så fin, vilket arbete. Den ser dock väldigt skör ut. Mycket silkespapper runt den nu i lådan.

    SvaraRadera
  2. Oj vilken söt sak. Skulle aldrig överleva hos oss.. ;-)

    SvaraRadera
  3. Heeeelt underbar gran. Är ofta i Venedig men inte sett den. Måste man ut till ön för att hitta den?

    SvaraRadera