25 januari 2011

Finaste julklappen

Saknar finingarna, vilken tur att jag har mini hemma. Trött start imorse med öppnandet av granatäpple, jag är fortfarande prickig efter det! Osse har väntat på att få ta med till skolan men jag har glömt, men nu så. Alltid lika tråkigt när dörren slår igen efter dom på morgonen, får pigga upp mig med min finaste julklapp som lyser upp hallen, älskar att komma hem och mötas av favoritsaker, och på byrån finns några av dom. Trädockan - ur serien Wooden dolls av Alexander Girard - var verkligen en överraskning, såå fin och det finns många fler i serien - vill ha många! Säljs bl a här.




Älskar killarnas pärlplattor, vi har dom lite var som, vilken tur att deras produktionstakt varit mycket hög senaste åren. Skålen är ett loppisfynd, ur serien Fuga från Orrefors.

Även i trappen har vi som ett minigalleri, något att mötas av både på väg upp och ned, trappor kan ju vara lite trista annars, tycker jag. Tyvärr syns inte fönstret så tydligt men när solen skiner in så silas ljuset så vackert genom de färgade rutorna, ibland är det härligt med ett hus från 40-talet!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar