21 januari 2012

Orden är erövrade




Jag tror ni förstår vad vi gillar hemma hos oss, böcker i drivor och nu har Oskar precis börjat läsa själv. Enkla, tydliga böcker som när han är färdig får honom att stolt säga att jag vill börja på nästa, var är den? Stolt för han har nog funderat mycket, tittat på storebror som lätt slukat böcker och själv har han kämpat med att ljuda långsamt och mödosamt. Nu är orden hans och stoltheten tydlig. Jag är stolt jag med och mer böcker är på väg!

Philips hög

Ludvigs hög

Oskars hög

Nyss hemkomna från kalas, fina kusinen har fyllt ett år igår, så idag tårta, ballonger och hurra! Sakta går det framåt med fina boken Blonde, annorlunda mot andra Oates böcker jag läst tidigare, mer poetisk. Först var jag inte säker på om jag gillade det kursiva, tankarna som går som en röd tråd men nu är jag fast och vilket enormt arbete hon måste ha lagt ner innan hon ens kunde börja skriva?!




4 kommentarer:

  1. Ha ! De högarna ser bekanta ut. Kunde lika gärna varit hemma hos oss. I veckan införskaffades hyllor , för att få lite mer ordning på drivorna av barnböcker i Valdemars rum.
    Dagens bokinköp blev boken om när Lina hade tandvärk. Roligt att kunna ge honom den i bokform innan han ser filmen.

    Carina

    SvaraRadera
  2. Böcker är underbart, jag blev lika glad som sönerna (minst) när de började läsa! :-)

    SvaraRadera
  3. Härliga färgglada barnböcker! Det är fantastiskt när barnen knäcker koden. Men mysigt med högläsning tillsammans också. Du får både och nu.

    SvaraRadera
  4. Våran Gusten håller också på och ljudar och läser, det är så roligt när man ser hur nöjda de blir efter att själva läst.

    Fin, färglad bokhög! :)

    SvaraRadera