25 januari 2012

Konst och barn




Vad glad jag blev när jag såg Moderna Museets hemsida igår. Nu har alla barn chansen att få visa upp vad dom gjort och vad kul att få göra det på Moderna med en jättevernissage 17 mars! Fasiken vilken bra idé, vi har gått igång totalt, här ska skapas och visst vi missar öppningsdagen för då är vi i fjällen, men hey hey - alla verken visas ju upp ända fram till 22 april. Vi hinner ju gå många gånger, klart ni också ska göra det?! Skicka in till Konstplaneten, eller gå förbi, det kommer ju bli alldeles otroligt!





Mindre muntert tycker jag är Philips nya sovtider, att somna kväll efter kväll vid 22-tiden, usch. Vad gör man? Han känns för liten för att sluta sova på dan, minska den tiden då? Är han inte för liten för det? Jag har glömt bort hur det var med dom andra, tiden går fort : ) !







3 kommentarer:

  1. Vad roligt och en bra idé! :-) Har inga råd om sömnen tyvärr, har glömt bort vad jag hade för trix för mig på den tiden.

    SvaraRadera
  2. Men så jobbigt att han somnar så sent. Den kvällstiden minns jag såväl att man behövde.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. hej. länge seda nu ...

    tack för det fina tipset om moderna museet. ska vi absolut göra!!!

    och du sömnen - jaá vad gör man.
    hur gammal är han?
    kanske korta sovtiden på dagen - eller stå ut ett tag med sena kvällar eftersom han en dag kommer sluta sova på dagen och då somnar vid typ 5 istället till en början :)
    (vi är där just nu - hittade bosse i sin säng sovandes igår typ 17:10 ... hjälp! fick dra upp honom, japp, sedan blev det som det blev ... muntert! hahahah)

    kram!
    u.

    SvaraRadera