3 februari 2011

Vårkänslor

Vilken bra start på den här mulna torsdagen. S kom hem efter lämning i skolan och visade upp Oskars räknebok som nu var klar - så vacker. Akvarellfärger på framsidan och sedan full med fina siffror  gjorda i olika material, lyste upp morgonen och satte tonen för resten av dagen. Boken står givetvis nu framme och är ett litet konstverk.









Färgerna fick mig att börja längta efter våren och såklart mina blommor. Det finns en underbar inspirationsbok att läsa av Sanna Töring, med fantasiska bilder från hennes växtrike och väldigt fina ord om hur det är att ha en trädgård, mycket längtan och mycket besvikelse...Själv hoppas jag att min magnolia överlever, den ser lite märklig ut, ska den inte ha ludna små knoppar nu?

Förra året var jag superstressad över att alla mina Jack Frost hade dött (Brunnera macrophylla), men jag var visst lite för tidigt ute, oops. Solklart den vackraste växten av de alla, blommorna är underbara men bladen! Skimrande i silver, som ett lätt skälvande papper. Vårkänslor här med andra ord.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar