6 februari 2011

Badrumsrenovering


Det tog lång tid med vår badrumsrenovering, 9 veckor för 4 kvadrat! Den var kantad av alla möjliga problem som skulle överkommas och mitt i allt föddes Philip. Det tog också lång tid innan jag kunde njuta av badrummet men nu har det släppt och jag är så nöjd.

På bilden ser vi rummet ur samma vinkel men väldigt olika...Svårt att förstå nu att vi faktiskt använde det gamla badrummet i två år. Vi flyttade ju in i vårt hus för tre år sedan och har renoverat i omgångar olika delar sedan dess.


Det känns fantastiskt bra att få in ett badkar och få fram det gamla ursprungliga fönstret som gömts undan på 80-talet.  ljuset blev helt annorlunda. Vi valde även vitt kakel från Höganäs med glans för att reflektera ljus och carraramarmor badkarsfront, hylla och golv - min absoluta favoritmarmor - både stilren och klassisk.

Jag är även förjust i beslagen från D-Line , de ger en stram ton med sin borstade metall och de rena linjerna i blandarna från Dornbracht - Meta. Handfatet kommer från Duravit, vi ville ha ett rymligt handfat, behövs med tre barn och modellen Vero är så fin i formen.



Till allt det strama gråvita så ville jag mjuka upp med några småsaker från Kina, köpta när jag bodde där 1999.

Tvålpump från Vipp

Det är roligt att se på originalritningar av huset att där vi har badkaret idag där stod det ursprungligen. Vi blev jättenöjda med renoveringen och barnen älskar att bada i badkaret, vi med!





4 kommentarer:

  1. www.emmyt.blogg.se6 februari 2011 kl. 17:38

    GUD vad snyggt! Jag drömmer om ett större badrum med fönster, men får nöja mig med två pyttiga istället :) Dock drömmer jag om att göra om det ena badrummet till ett minispa med badkar (har bara två duschar. Men det får bli i framtiden ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för din gulliga kommentar hos mig och välkommen! :) Vilket supertjusigt badrum ni har gjort.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Vackert klassiskt med lite knorr. Precis som jag gillar :)

    SvaraRadera
  4. Snyggt byggt! När jag själv renoverade mitt badrum tog jag kontakt med flera olika byggfirmor/hantverkare. Dessa fick jag tag på via länken jag har lagt vid mitt namn. För tips till andra som ska renovera badrum :)

    SvaraRadera