6 februari 2012

I ett turkosgrönt hav






När jag ser på vårkläderna som kommer nu så känns det lite som att dyka från en klippa på Rivieran. Med solen i ryggen rätt ner i dom grönblå vågorna, omgiven av guldglittrande värme med en doft av saltstänkt pinjeskog i luften. Ja jag längtar lite lite efter att resa just nu....Men annars går det ju så bra att starta upp med lite kläder att ta med; aptröjan får Philip, skjorta och byxor till Ludde, t-shirt och hoodie till Osse och ballerinas till mig.

Bara namnet på färgen får ju mig att bli helt till mig: cristal sucre från dom makalösa Repetto. Hur kan man välja färg? Helt omöjligt när det finns precis alla i världen att sukta efter, pasteller och svarta med berlocker? Leopard och siden eller mjukaste mocka? Jaha, man kanske inte ska välja?! Utan bara gå helt bananas och bygga en hel Repettogarderob! Eller väldigt sansat fundera på saken och börja spara pengar, ja just så - då börjar jag spara nu hörni och funderar på saken ; )




Aptröja från fina Minirodini.
Chinos från HM.
Skjorta, T-shirt och hoodie från Scotch and Shrunk.
Ballerinas från Repetto.



3 kommentarer:

  1. Ballerinas - kan man få nog många? Ett par i orange kulör står och väntar i min garderob på vårstrålarna. :-)
    //Anna

    SvaraRadera
  2. Underbara färger - gör så jag längtar ännu mer till sommar! :-)

    SvaraRadera
  3. De gör det inte lätt för en att välja skor med en sån palett.
    Aptröjan är ju för härlig, får 80-talsvibbar!

    Och så vill jag ju skicka ett försenat 1-årsgrattis! Ser fram emot mer "spret" :-) /Anna-Karin

    SvaraRadera