22 augusti 2011

Back to business


Skolstart för två stora med fröknar som sjöng och välkomnade alla barnen. Superbra tradition och alla barnen tycker det är jättekul. Ikväll packning av kudde, märkning av extrakläder och upphittande av passande gummistövlar. Nej, ingen flyttar hemifrån men imorgon kl 09.15 står Philip och jag vid dagisdörren, redo för inskolning. Hu och ve och fasa, jag är nog inte redo men nu är det dags. Är man någonsin redo? Så den närmsta veckan kommer jag hänga på förskolan 9-15, ny variant på inskolning som jag inte provat tidigare, blir säkert bra. Wish me luck! Eller rättare sagt, jag hoppas verkligen att det går bra för min minsta, det var riktigt tufft för dom andra två när S skolade in så nu hoppas vi att Philip får det lättare.



Klart vi hann med biblioteket idag men vilket pulver hade lånat alla Salmsons böcker?? Alla 22 exemplar! Jaha, så vi står på kö för andra delen av serien Alamandrarnas återkomst, Ludvig gillar den hittills och var riktigt förtjust i serien om Tam Tiggarpojken, såå mysigt att han nu ligger själv och läser på kvällarna fast visst var det fantastiskt att få ligga mellan dom två stora och läsa för dom i sängen, kväll efter kväll. Det saknar jag.







1 kommentar:

  1. Det kommer säkert gå jättebra! Vi provade denna modell förra året och efter 3 dagar var det klart.
    För nästan 20 år sedan höll vi på i 3 veckor ! Ja, och du kan ju räkna ut att under den tiden hann de bli sjuka och då fick man kliva tillbaks till ruta ett.

    Det kommer säkert vara en trött son och mor som traskar hemåt idag.

    Kram och lycka till!

    SvaraRadera