16 november 2011

Rött är sött


Rött smyger på, den där ibland lite ilskna färgen, den glada eller den absolut mest juliga färgen. Det måste ju vara säsongen, för flera senhöstar på raken nu så går jag och funderar på bäddsetet Stewart från Mille Notti. Hur det skulle vara att vakna upp i det på julafton, huller om buller med barn och julklappar i en stor hög. Fast redan till nyår skulle jag nog vara trött på färgerna?!

Men fina äpplet - la Mela av Enzo Mari, det tröttnar jag inte på även om det har visats upp lite här o var sista åren och så underbara ljusstaken från Höganäs. På det vita soffbordet tillsammans med en låg bukett med vita anemoner och granris - och så doften...Jag gillar också tanken bakom läppstiftet coco rouge från Chanel, den är gjord för oss som använder lipgloss och har glömt bort läppstiftet. Lite lättare att applicera och i massor av fina färger. Jag tänker mig en riktigt röd nyans till blek hy, för blek det är jag! Sen klämmer jag fast finaste väskan under armen - Halley från Rodebjer och är redo för nåt utvecklingssamtal på förskolan eller en fotbollsträning!


Finaste Philip febersjuk igen, liten och trött med rosiga kinder. Vill bara äta frysta blåbär och hallon, kanske en liten makaron slinker ner också, obs kokt! Lilla hjärtat.


3 kommentarer:

  1. Fina detaljer här med :) Jag älskar också äpplet, när jag får en lämplig vägg för det slår jag till!
    Ja, rött, rutiga lakan, flanellpyjamas och sånt får verkligen romantikens skimmer över sig såhär års!
    Krya på sig till sonen!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Rött är inte min färg alls. Jag blir likblek vintertid och rött på det ger mig bara ett blått skimmer. Men så vackert det är på andra! Den där väskan och ett mjukt bäddset kan jag gärna stoppa ner i min påse. :)
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Jaa våra små hjärtegull... Av lördagens lyxmiddag bidde inget för K blev sjuk i hög feber och nu känns det som jag också fått nån liten bug på mig... Vilka fina grejer du valt! Äpplet är mitt favvo, vet bara inte var det ska hänga och från vilken ficka jag ska ta pengarna ur... Något att drömma om! Tror jag lägger mig och gör det nu. Kram!

    SvaraRadera