3 oktober 2011

Bland John Blund och sirener



Första nattjouren på 1,5 år och inte är jag van! Otroligt många sjuka, infektioner och yrsel, stroke och andningsbesvär, ledsna och lättade människor, i en salig blandning. En av dom absoluta fördelarna med mitt jobb är just att inte veta hur ett arbetspass blir, det finns inte en dag som liknar den andra. På sjukhuset är det en ständig ström av människor och möten, korta ögonblick i någon annans liv som jag får ta del av, viktiga timmar där kanske något avgörande står på spel, något som förändrar livet och kanske kan jag hjälpa - då känns det bra. Ikväll somnar jag ovaggad, det kan jag lova.


Något helt annat, men absolut lika roligt, julen! Är det nån mer än jag som lite sådär omedvetet börjar fundera på julklappar? Eller bör jag kanske smyga med dom tankarna för att inte helt plötsligt sitta med en mkt trång vit jacka på mig, med låånga ärmar... Två fina saker jag funderat på - Star Wars figurer från Lego som fungerar som klockor. Nästan så jag vill ha en själv...Darth Vader, Yoda eller vakna med en Storm Trooper, världens bästa start på dagen!


Superfina alfabetet med illustrationer av Susie Dejohn, . Kort som ska visas upp och träna bokstäver med barnen, fast jag tror det skulle vara minst lika fint uppsatt på en vägg, ja lite som ett collage/moodboard med teckningar och tavlor, vad tror ni? Måste nog investera i detta, ordet var investera och sen bara sitta i Philips rum och kika.


4 kommentarer:

  1. men vad bra att det finns jourer och läkare och övrig personal på våra sjukhus. ni gör ett fantastiskt jobb!

    SvaraRadera
  2. Det måste kännas fantastiskt att ha den kunskapen att kunna hjälpa andra och som du skriver kunna förändra en annan människas liv.
    Starwars-klockan är ett måste för sonen, perfekt som julklapp, tack för bra tips!
    Ha en härlig kväll!
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du för din omtanke. Man är bra ynklig efter en natt med en migrän attack. Jag har bra medicin men kruxet är att ta dem i rätt tid, för annars gör de ingen nytta . Så blev det den här gången.
    Fina saker du visar.Tavlorna var riktigt söta. Visst är det fantastiskt med allt fint som kan nosas upp med internets hjälp.

    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Spanade själv in dom där fantastiska Legoprodukterna på Formex och hela sortimentet är helball. Allt från termosar, förvaringsboxar i modell större till just väckarklockor och ficklampor. Tänkte satsa på sortimentet i min butik när den kommer igång. Trevlig lördag önskar Pållan ; )

    SvaraRadera