29 mars 2012

Med fjädrar i skyn



Helt plötsligt så dök sol, fjädrar och underbara julrosor upp. Bland vissnande löv och mängder med spår efter förra årets favoriter så kommer nu äntligen det som gömts under snön. Fjädrar i påskens alla färger fladdrar nu i vinden och killarna kunde absolut inte bestämma sig för vilken som var vackrast.



Roligt att det går så bra för Hunger Games, ni vet böckerna skrivna av Suzanne Collins som jag hyllade förra våren, se här. Nu en film som drar fram som en löpeld över hela världen, har ni sett den? Är den bra? Kanske lite tonårsvarning men böckerna funkar alldeles utmärkt, läs vet ja!


2 kommentarer:

  1. Vilken lycka! Julrosor är verkligen speciella. Och något man blir lite extra glad av att hitta i blom. Eller varför inte bara knopparna :-))) Mycket vacker färg också på dina. Själv har jag bara vanliga vita. Älskar de förstås, men vill ha massor av färger.

    Har inte sett Hunger Games eller läst böckerna. Men jag har en bok- och film-passionerad tonårsdotter som läst boken och givetvis gick på premiären. Något hon sett fram emot läääänge. Hon tyckte den var jättebra i varje fall.

    Ha en skön helg!
    /Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen Hunger games-böckerna - otäck men faktiskt inte helt otänkbar framtid med tanke på de dokusåpor vi har där gränser flyttas hela tiden.

    Här kom det snö i morse, det hade jag inte tänkt mig..!

    SvaraRadera