27 april 2011

Skymning i trädgården



En favoritstund på dagen, skymningstid och en stilla promenad runt i trädgården. Det går så fort nu, allt växer och trädgården förändras varje dag. Idag slog magnolian ut, en tröst när vi fortfarande är sjuka, från virus till bakterier och inte var jag den roligaste mamman idag inte. Men pingis blev det och fia med knuff.




I förkylningsträsket så tänker jag på Japan. Veckor blir månader och människors liv förändras för alltid. Vardagen är bortsuddad på några ögonblick, hus förstörda, skolor övergivna och det blir inte som förr. På Etsy finns ett av många sätt att stödja, fina kort - kallade Japan Ganbaru, där alla pengarna skänks till Röda Korset. Eller bli månadsgivare till Läkare utan gränser eller andra organisationer som hjälper i världen, det behövs.




2 kommentarer:

  1. Skymning är vackert! Det är min favorittid i trädgården, speciellt sommartid. Underbart att ha en blommande magnolia... Det drömmer jag om :-) Japan... mmm.... eller något annat land som drabbats av krig och hemskheter... Vi har det bra... och är såååå lyckligt lottade som bor där vi bor.

    Krya på er!!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  2. Men vad lustig, jag drömde om rosa magnolia inatt=)
    Kram!

    SvaraRadera